Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2014. április 12., szombat

Habos meggyes élvezet



Leveles tésztát érdemes otthon tartanod, mert bármikor sütit varázsolhatsz gyorsan belőle!
Jó kis "találmány" mivel még, ha kezdő szakács is vagy, könnyen készíthetsz belőle változatos süteményeket, akár sós, akár édes ízekre vágysz.
Én most az édes ízre szavaztam és még akadt egy üveg meggybefőtt is a spejzomban :).
Ez a habos, gyümölcsös süti jutott az eszembe, nem vagyok nagyon édesszájú, de ez valami mennyei!
Remélem, ha kipróbáljátok, igazat adtok nekem és nem tűnök nagyképűnek majd :)


Hozzávalók 5-6 főre:

Vaníliás krémhez:
  • 2 cs vaníliás puding
  • 8 dl tej
  • 3 ek kristálycukor
  • 25 dkg margarin

Meggyes krémhez:
  • 1 ü magozott meggybefőtt
  • 8 ek búzadara
  • 3 ek barnacukor

Habhoz:
  • fél l tejszín

Tésztához:
  • fél kg leveles tészta


Elkészítés:

Ha a tészta kiengedett, ketté vágjuk. Kinyújtjuk az egyik tésztát egy 25*35 cm-es téglalapra, majd egy tepsi hátán szép pirosra sütjük (sütőpapíron sütve egyszerűbb lehet), 180 fokon pár perc alatt. A másikat is kinyújtjuk, de ezt kockákra vágjuk, majd így sütjük meg.
A meggyes krémhez a meggy levét felfogjuk, elkeverjük benne a búzadarát és a cukrot, majd állandó keverés mellett besűrűsítjük.
A meggyet (aki akarja apróbbra vághatja, én egészben hagytam) belekeverjük a krémbe. Ezt a krémet még langyosan az alsó lapra simítjuk. A vaníliás krémhez a tejben felfőzzük a pudingporokat a cukorral, majd ha langyosra hűlt hozzáadjuk a kihabosított margarint. Ezt a krémet a meggyes krémre simítjuk.
A tejszínt felverjük keményre, majd rásimítjuk óvatosan a vaníliás krémre. A tetejét kirakjuk a kockákra vágott lappal. Tetejét porcukorral megszórjuk.



További sütemények | gyümölcsös sütemények

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése