Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2014. október 18., szombat

Párolt vöröskáposzta



Egy ínycsiklandó sült mellé az egyik legjobb köret, amit készíthetünk a káposzta, egyrészt mert finom, másrészt mert egészséges és harmadrészt persze azért is, mert viszonylag hamar elkészül. Lehet fehér, vagy vörös káposztából készíteni a dinsztelt káposztát. A vörös káposztában rengeteg vitamin van, antioxidánsokban gazdag és jelentős mennyiségű ásványi sót és fehérjét is tartalmaz. 
Én sültek mellé előszeretettel készítem.


Hozzávalók 4-5 főre:

  • 1 fej vörös káposzta
  • kb. 3 ek olaj
  • kb. 3-4 ek cukor
  • só-, bors-, ecet-, őrölt kömény ízlés szerint

Elkészítés:

A káposzta külső leveleit leszedjük, majd a többit legyaluljuk, vagy vékony laskára vágjuk. Sózzuk be ízlés szerint, ezután tegyük félre 15 percre. Miután letelt az idő, egy mélyebb serpenyőben hevítsünk olajat és karamellizáljuk meg rajta a cukrot. Ha már picit megbarnult, keverjük hozzá a káposztát, ízesítsük borssal, őrölt köménnyel és ecettel, majd egy kis vizet öntsünk hozzá (kb. 1 dl). Fedjük le és kb. 30 perc alatt pároljuk puhára. (Érdemes kóstolgatni, és ki-ki ízlés szerinti állagúra párolja a káposztát. Én jobban szeretem, ha kicsit még roppanós.)


További köretek | zöldséges ételek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése