Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2015. április 1., szerda

Majonézes tojássaláta ananásszal



A tojássalátát szinte mindenki szereti, gyorsan elkészül, laktató és finom. A hidegtálak örök szereplője. Végtelen változatban készíthető: simán, amikor csak tojás és hagyma kerül a majonézbe. Sokszor készítem így is, vagy gombával, kukoricával, burgonyával is feldobhatod.
Most egy ananászos, póréhagymás változatot készítettem, amit kevesebben ismernek és gondoltam örülni fogtok, ha megosztom veletek.

Hozzávalók 4 főre:

  • 6 db tojás
  • 1 kis pohár tejföl (150 g)
  • 7 ek majonéz (2 db tojássárgájából készített házi majonéz)
  • 1 tk mustár
  • só-, bors-, cukor ízlés szerint
  • 1 db póréhagyma
  • 1 doboz ananász konzerv (340 g)

Elkészítés:

A tojásokat megmossuk és sós vízben feltesszük főni, így könnyebben lejön a héja. Én mindig kb. forrástól számítva 10 percig főzöm. Ezután hideg vízben kihűtjük, megpucoljuk és felszeleteljük ízlés szerint. Kinek hogyan tetszik. (Maradhat karikára vágva, csíkokra vagy kockára). Én csíkokra vágtam. A póréhagymát vékony karikára vágjuk. Az ananászt alaposan leszűrjük és szintén tetszőlegesen aprítjuk. A tejfölt a majonézzel elkeverjük, majd ízesítjük cukorral, sóval, borssal és a mustárral. Az egészet jól kikeverjük és ehhez adjuk a felaprított tojásokat, pórét és az ananászt. 1-2 órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek.



Tipp: önálló fogásként is tálalhatjuk, de pl. grillhúsok vagy fasírt mellé is kiváló.

További saláták | előételek | hús nélküli ételek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése