Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2016. október 16., vasárnap

Szőlőmártás



Itt van az ősz, a szüret ideje! :)
Készítsünk szőlőből, borból ízletes ételeket. Például ezt a mártást, ami tökéletesen illik húsokhoz és sajtokhoz. A szőlő nagyon jó kiegészítője a Camembert sajtnak. Általában a friss sajtokat fogyasztjuk szőlővel, de igazi különlegesség lehet akár a rántott sajt mellé is egy szőlőmártás. Én most csirkecomb mellé készítettem, ráadásul borban pároltam meg. 
Ajánlom szeretettel a Fehérboros csirkecomb szőlőmártással receptemet. 
A nagyszerű szőlős fogásokat illik leöblíteni egy pohár isteni borral. :)

Hozzávalók 4 főre:
  • 2 db nagy fürt szőlő (fehér és vörös)
  • 1 dl fehérbor
  • só-, bors ízlés szerint
  • 1 tk méz
  • 1 csipet fahéj
  • 1 kk reszelt narancshéj
  • 1 kk reszelt citromhéj
  • 1 tk étkezési keményítő
  • 0,5 dl főzőtejszín
 
Elkészítés:

A megmosott és lecsepegtetett szőlőt leszemezzük (aki szeretné, ki is magozhatja). A bort egy serpenyőbe tesszük (ha a szőlőmártást sült hús mellé készítjük, akkor a hús sütésénél visszamaradt szaftot tegyük egy serpenyőbe és ahhoz öntsük hozzá a bort). Ízesítjük kevés sóval, borssal, valamint a mézzel, fahéjjal. Hozzáadjuk a reszelt citrom és narancshéjat is. Pár percig összefőzzük, majd hozzákeverjük a szőlőszemeket és további 1-2 percig pároljuk. Nem kell, hogy túl puha legyen! Végül az étkezési keményítőt simára keverjük a tejszínnel, majd állandó keverés mellett a mártáshoz adjuk. Óvatosan kevergetjük és besűrítjük az ízletes szőlőmártást.
Tálalhatjuk sült húsokhoz, sajtokhoz, stb. Mint említettem már én fehérborban sült csirkecomb mellé tálaltam:



További szószok-mártások

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése