Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2016. december 25., vasárnap

Camemberttel és mézes dióval sült karajszelet




A camembert és a dió nagyon jó páros együtt, ezt tudtam korábban is. De egy szelet húsra halmozva, ráadásul aranyló mézzel és fehérborral meglocsolva valami mennyei!
A sajttól pikáns lesz. A dió roppanóssága pedig igazán különlegessé teszi. 
Érdemes kipróbálni, nálam az ünnepi asztalon is megállta a helyét, pillanatok alatt elfogyott.

Hozzávalók 4 főre:

  • 80 dkg sertéskaraj filé
  • 20 dkg camembert sajt
  • kb. 3 ek méz
  • 10 dkg dióbél
  • 5 dkg vaj
  • kb. 4-5 ek olaj
  • 1 dl fehérbor
  • só-, bors ízlés szerint


Elkészítés:

A karajt szeleteljük, kissé klopfoljuk, majd sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. Kevés olajon egy serpenyőben a húszeletek mindkét oldalát pár perc alatt elősütjük. Ezután egy vajjal alaposan kikent tepsibe, vagy hőálló tálba fektetjük őket. Rászórjuk a durvára vágott diót és megcsorgatjuk a mézzel, majd rákockázzuk a camembert sajtot. A végén a borral meglocsoljuk. Fólia nélkül 180 fokon sütjük körülbelül 30-40 percig, addig ameddig a hús vajpuha nem lesz.
Almás burgonyapürével tálaltam és paradicsomsalátát is készítettem hozzá. Isteni, ünnepi eledel.

Tipp: amikor elkészült az étel, a tepsiben maradt boros szaftot kiszedjük és egy kevés étkezési keményítővel összeforraljuk, besűrítjük. Egy ízletes pecsenyeszószt kapunk, amit vétek lenne nem felhasználni. Én a hús mellé tálaltam.






További sülthúsok | sertéshúsok | Karácsonyi ünnepi ételek | Ünnepi asztal | saját receptek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése